|

Κατάργηση βαθμών, παρελάσεων και προσευχής στα σχολεία

Αντιδράσεις έχουν προκαλέσει οι προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων, του υποχρεωτικού εκκλησιασμού και της υποχρεωτικής προσευχής. Εκκλησία, αλλά και εκπαιδευτική κοινότητα προβάλουν τις ενστάσεις τους.

Σύσκεψη έχει προγραμματιστεί για σήμερα, υπό τον Υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, όπου θα συζητηθούν οι παραπάνω προτεινόμενες αλλαγές, αλλά και άλλες προτάσεις που υπάρχουν στο τραπέζι, όπως για παράδειγμα να είναι υποχρεωτικά στο Λύκειο μόνο τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και των Αγγλικών. Οι ανατροπές αφορούν και στις τρεις βαθμίδες, συνεπώς και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Στη σημερινή σύσκεψη θα λάβουν μέρος οι επικεφαλής των οργάνων του εθνικού διαλόγου και θα γίνει μια πρώτη μελέτη της έκθεσης 110 σελίδων, όπου περιέχονται οι προτάσεις της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και της έκθεσης που δημοσιεύτηκε χθες.

Στις προτάσεις, που δεν είναι δεσμευτικές για το υπουργείο Παιδείας περιέχονται και άλλες αλλαγές, όπως η καθιέρωση διετούς φοίτησης του Λυκείου, κρίνονται ανεφάρμοστες.

Πιο συγκεκριμένα βασικές προτάσεις της Επιτροπής για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι οι παρακάτω:

-Κατάργηση των παρελάσεων των μαθητών, του υποχρεωτικού. εκκλησιασμού και της υποχρεωτικής προσευχής.

-Περιορισμός της διδακτικής ύλης σε ποσοστό 20% με 30%

-Κατάργηση των επαναληπτικών εξετάσεων στο Γυμνάσιο και αντικατάστασή τους με εργασίες και εξετάσεις κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

-Θεσμοθέτηση των ομαδικών εργασιών, ως τρόπου εξέτασης

-Ενοποίηση των κατευθύνσεων των μαθημάτων και αντίστοιχη ενοποίηση των ειδικοτήτων που διδάσκουν τα μαθήματα.

Οι επιπλέον προτάσεις για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

 -Αναδιοργάνωση των χρόνων φοίτησης σε Γυμνάσιο και Λύκειο και αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών. Το Γυμνάσιο να γίνει 4ετούς φοίτησης και το Λύκειο 2ετούς.

Όπως επισημαίνεται στο κείμενο, η πρόταση απαιτεί τη διοικητική ανασυγκρότηση των σχολικών μονάδων και βασίζεται στο μοντέλο του International Baccalaureate (IB).

Η Δ Γυμνασίου θα αποτελεί μέρος του τετρατάξιου γυμνασίου και θα είναι παράλληλα το σημείο οριστικοποίησης των αποφάσεων των μαθητών για τη συνέχιση της πορείας τους σε ακαδημαϊκό επίπεδο.

-Οι ίδιοι οι μαθητές θα μπορούν να καταρτίσουν το ατομικό τους πρόγραμμα, το οποίο θα παρακολουθούν μετά κατά τη διετή φοίτησή τους στο Λύκειο.

-Ενιαία διαδικασία στην Α και Β Λυκείου, χωρίς εξετάσεις, απορρίψεις ή μετεξεταστέους και την επίδοση να κρίνεται στις τελικές εξετάσεις και στο Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου.

-Η χορήγηση του Εθνικού Απολυτηρίου θα γίνεται έπειτα από γραπτές εξετάσεις στο τέλος της Β Λυκείου. Ιδιαίτερο βάρος στο βαθμό του απολυτηρίου θα έχει η επίδοση σε εκτεταμένο δοκίμιο, το οποίο θα γράφουν οι μαθητές. Βασικός συντελεστής θα είναι και η αξιολόγηση κατά τη διάρκεια της Γ Λυκείου.

-Τα Αγγλικά και η Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία θα είναι τα κοινά υποχρεωτικά μαθήματα για όλους τους μαθητές στο Λύκειο. Η Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία θα περιλαμβάνει σύγχρονη λογοτεχνία (ελληνική και παγκόσμια), ποίηση, θέατρο, δοκίμιο και παραγωγή γραπτού λόγου.

Η διδασκαλία των Αγγλικών δεν θα έχει σχέση με τη φροντιστηριακή διδασκαλία των Αγγλικών, αλλά θα εστιάζει στην πολιτιστική διάσταση της γλώσσας, δηλαδή, θέατρο, εφημερίδες και περιοδικά και δοκίμιο.

-Κατάργηση των βαθμών και αντικατάστασή τους από περιγραφές του προφίλ του μαθητή.

-Σχετικά με την οργάνωση των σχολικών μονάδων, προτείνονται η εξασφάλιση ισχυρής ηγεσίας στη σχολεία, πολυπληθέστερα Γυμνάσιο, προς κατεύθυνση της δημιουργίας τετρατάξεων Γυμνασίων (μεγαλύτερα κατά 25%) και δημιουργία λιγότερων, αλλά πολυπληθέστερων Λυκείων. Κάποια από αυτά θα προέλθουν από συγχωνεύσεις, όπου θα καταστεί δυνατόν να δημιουργηθούν τάξεις με επιλογές μαθημάτων.

 

Όλη η επικαιρότητα με ένα στη facebook σελίδα του nocomments και στο twitter.

Διαβάστε επίσης στο NoComments.gr